Content

The best people are the ones that understand content. They’re a pain in the butt to manage, but you put up with it because they are so good” —Steve Jobs

Het allerbelangrijkste van elke website is de inhoud (content). Dat is ten slotte waar de bezoekers voor komen. Gek genoeg voegt men de inhoud vaak pas aan het eind van het traject toe. Bij Mediaweb niet. Bij ons geen ‘Lorem Ipsum’ teksten in de ontwerpen. Wij beginnen samen met jou met de inhoud.

Content strategy

Daarvoor formuleren we eerst een content strategy. De content strategy bestaat uit vier componenten gelijkelijk verdeeld over inhoud en mensen. De content bestaat uit structuur (structure) en stof (substance). De menselijke componenten zijn workflow en beheer (governance).

content strategie infographic

Voor het formuleren van een content strategy hanteren we de volgende hulpmiddelen:

  • Content inventarisatie (kwantitatief). Het in kaart brengen van alle aanwezige content.
  • Content audit (kwalitatief). Het beoordelen van de kwaliteit van alle aanwezig content.
  • Wireframing workshop. Tijdens een dag(deel) werken we samen met de betrokkenen van jouw bedrijf. We schetsen gezamenlijk de structuur van de site en de wireframes.
  • Informatiearchitectuur. Structuur aanbrengen in de content volgens het COPE-principe (Create Once Publish Everywhere). Hierdoor blijft het over verschillende platforms publiceren van de content beheersbaar.

Oplevering: een informatiehiërarchie, navigatie-schema’s (flow charts), schetsen van pagina's (wireframes) en soms een klikbaar prototype van de site.

“Vanuit een longlist van 72 partijen heeft Uniserver gekozen voor de adviezen, samenwerking en expertise van Eric. Voor een strategische restyle van onze verouderde website leek Eric met Mediaweb de ideale partner…

Dat bleek meer dan de juiste keuze, want als geen ander is hij in staat de vertaling te maken van strategische bedrijfskeuzes naar waarde voor de doelgroep(en). Met name de helderheid in en van projectstappen en bijbehorende ‘deliverables’ zijn erg goed verzorgd.

Uiteraard is dat alles gebaseerd op eigen visie, ruime ervaring en uitstekende kennis van de huidige mogelijkheden binnen zijn vakgebied. We houden Eric daarom ook aan om continue optimalisatie te borgen, ideeën te genereren en te sparren onder het genot van goede koffie.”

Meer
Erik Simons
Sales Manager - Uniserver

“Eric is een ICT-er die niet aan ingewikkelde termen doet. Ook doet hij niet alsof hij alles weet. En dat terwijl hij toch behoorlijk wat kennis bezit. Verfrissend! Verder is Eric bevlogen, enthousiast, professioneel en aimabel.

Wij hebben Eric ‘ingehuurd’ om mee te denken bij onze online webstrategie. Hij heeft zich volledig ingelezen in onze organisatie, de laatste ontwikkelingen in kaart gebracht en daarmee -tijdens een bestuurssessie- gegevens op tafel gelegd die zeer belangrijk zijn voor het vervolgtraject.

Tenslotte: Eric komt (zonder dat hij het zelf in de gaten heeft) nog weleens met coachende tips. Waar je dan persoonlijk ook best nog weleens wat aan hebt icon wink Thanks Eric.”

Meer
Sabine Hertogh-van der Salm
Manager Communicatie & PR

De vasthoudendheid, het geduld en creativiteit van Eric zelf hebben uiteindelijk geleid tot de bouw van deze website nu. Anders had ik en de rest van de wereld er vast nog een jaar op moeten wachten. Minstens.

Het resultaat mag er zijn: een mooie nieuwe, strakke responsive website. Veel lof daarover. Van mezelf, maar zeker ook van anderen.

De samenwerking met Mediaweb is me heel goed bevallen. Korte lijnen. Zeer toegewijde mensen. Die snel en adequaat handelen. Ook bij onvermijdelijke pick-ups na de launch. En kennis van zaken. Zowel strategisch als in uitvoering en bouw van website.  De mensen van Mediaweb zijn toegankelijk. Geven je een goed gevoel. Niks is gek.

Mediaweb zijn professionals. Ik beveel ze aan aan oud collega’s (grote Corporate ) maar ook aan collega mkb-er.

Meer
Grardie Akkerhuis
Eigenaar - Lebkov & Sons

"Wij hebben in de zomer van 2014 een volledig nieuwe en responsive website door Mediaweb laten ontwikkelen, waarbij we ook het logo en de huisstijl (i.s.m. A-design) onder handen hebben genomen. We zijn zowel over het resultaat als de samenwerking erg te spreken.

Kenmerkend voor de aanpak was de stevige investering aan de voorkant. Zowel voor wat betreft de moeite die Mediaweb genomen heeft om onze organisatie en onze doelen te leren kennen, alsook aan onze zijde als gevolg van het huiswerk (gewenste uitstraling, content first) dat wij van Mediaweb meekregen. We zijn ervan overtuigd dat die investering zich uitbetaald heeft in het uiteindelijke resultaat dat (daardoor) uitstekend aansluit bij onze behoefte.

Het hele (Agile) ontwikkelproces voelde aan als “samen doen”, waarbij er goed geluisterd is naar onze wensen en tegelijkertijd vanuit Mediaweb op de juiste momenten tegengas is gegeven wanneer die wensen in hun ogen en op basis van hun ervaring en expertise onverstandig waren.

De reacties op de website zijn tot dusverre erg goed dus we zijn er erg blij mee!"

Meer
Marc Vaessen
Business Manager - PanCompany

Meer weten over content strategy? Lees onze blogpost 'In vijf stappen naar een succesvolle content strategy'. Wil je de hoogte blijven van de ontwikkelingen in contentstrategie? Bezoek dan de categorie content van onze blog. Nooit meer handige tips en wetenswaardigheden mislopen? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.