Kennis en inspiratie

De 30 life & brainhacks

De 30 life & brainhacks

Tijd voor meer grip en focus? Stop met scrollen en aan de slag met de 30 life- & brainhacks van ondernemer Youri Lieberton van Loyals.

1
0

Expert round-up Google Core-update september

Expert round-up Google Core-update september

Het is elke keer toch een spannend moment…  Als onlinemarketingspecialist met meerdere websites in je portfolio gaat je hart er ongetwijfeld sneller van kloppen: de gevreesde — of juist gevierde — Google Core-updates! Eind september 2019 kondigde Google aan dezelfde dag nog een nieuwe core-update door te voeren.

1
2

Vrijheid van meningsuiting: een mening is nog niet genoeg

Vrijheid van meningsuiting: een mening is nog niet genoeg

Sommige mensen zijn de mening toegedaan, dat als ze ergens maar ‘ik vind’ voor zetten, dat wat zij zeggen een mening is geworden en dus alles wat je zegt onder de vrijheid van meningsuiting valt. Klinkt logisch, zou je zeggen. Maar zo werkt het niet. Hoe het wel werkt lees je hier.

0
1

Wat kun je doen na de 'June Core update'? Google geeft advies!

Wat kun je doen na de 'June Core update'? Google geeft advies!

Afgelopen juni heeft Google de June Core Update uitgerold. Google vertelt ons echter nooit precies het hoe of wat achter een dergelijke update. Vaak zeggen ze: ‘there is no fix’. Sommige bedrijven merken enorme verschillen na een core update. Ze dalen in de ranking en/of ze zien een daling in het verkeer in Google Analytics. Als je dit merkt, dan wil je dat natuurlijk meteen oplossen. Maar valt dat eigenlijk wel op te lossen?

0
0

Portretrecht en privacy: wat betekenen ze voor je content?

Portretrecht en privacy: wat betekenen ze voor je content?

Bij recht op content, denken we misschien vooral aan auteursrecht en de vele sommatiebrieven met hoge schadevergoedingen die bij menig bedrijf en blogger op de mat vallen. Maar er is meer. Veel meer. Denk bijvoorbeeld aan portretrecht en privacy. Hoe moeten en mogen we omgaan met het publiceren van namen en portretten? Charlotte Meindersma legt het uit in heldere taal.

0
0

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht. 

1
1

Leesbaarheid: zo houd je de aandacht van je lezers vast

Leesbaarheid: zo houd je de aandacht van je lezers vast

Er is 1 onmisbaar element dat de leesbaarheid van je teksten aanzienlijk verbetert. Een relatief eenvoudig principe maar toch vergeten veel schrijvers het tijdens hun schrijfproces. Daardoor verdwalen lezers vaak in een artikel. Dat is jammer, want dan haken ze eerder af en ben je ze kwijt. Dat kun je eenvoudig voorkomen met ‘navigatie’ binnen je teksten.

0
1

Semantic markup met AI: geef je SEO een enorme boost

Semantic markup met AI: geef je SEO een enorme boost

Semantic markup is binnen SEO een onmisbare factor, maar niet iedereen weet precies wat het is en hoe het werkt. Soms lees je erover als 'rich snippets', dan weer als 'schema markup' en dan weer als 'structured data'. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: het verrijken van webpagina's met extra informatie die 'onder water' (in de html code) wordt toegevoegd. Heel belangrijk voor je vindbaarheid, maar ook best complex en arbeidsintensief. Wordlift.io neemt het je uit handen met behulp van AI. Mediaweb gaat de uitdaging aan.

0
0

Zoekwoordenonderzoek pro tip: zo bepaal je de ‘keyword difficulty’

Zoekwoordenonderzoek pro tip: zo bepaal je de ‘keyword difficulty’

Weet jij op welke zoekwoorden je graag hoog zou willen scoren in Google? Vast wel! Het vinden van de keywords waarop je wilt ranken is eenvoudig. Wat wel moeilijk is? Als je ook daadwerkelijk op die zoekwoorden wilt gaan ranken en je uitzoekt wat je daar allemaal voor moet doen. Je krijgt al snel te maken met de ‘keyword difficulty’, ofwel de zoekwoordmoeilijkheid. Hoe zit het nou precies?

1
4

Google core update 3 juni 2019, wat verandert er (volgens AI)?

Google core update 3 juni 2019, wat verandert er (volgens AI)?

Begin juni rolde Google een grote core update uit die voor veel websites ingrijpende gevolgen lijkt te hebben. In de SEO-wereld riep deze update dan ook veel vragen op. Vragen waar de menselijke SEO-experts vaak geen antwoord op hadden. Wordlift, een AI-gedreven SEO bedrijf, gebruikte kunstmatige intelligentie en een neuraal netwerk om antwoorden te krijgen.

4
0