Kennis en inspiratie

Linkbuilding: 8 veilige manieren om betere links naar je site te krijgen

Linkbuilding: 8 veilige manieren om betere links naar je site te krijgen

Heb jij dat ook met linkbuilding? Dat je ergens weet dat het heel belangrijk is voor de vindbaarheid van je website, maar dat je het niet kunt opbrengen? En dus laten we het maar liggen. Goede content trekt vanzelf wel linkjes aan, nietwaar?  Keep dreaming! Voor de meeste commerciële websites gaat die vlieger niet op. Linkbuilding is ook vandaag nog een must voor effectieve SEO en zo pak je het goed aan.

4
2

Adverteren op LinkedIn: zo pak je het slim aan

Adverteren op LinkedIn: zo pak je het slim aan

Adverteren op LinkedIn heeft het imago heel duur te zijn. Het lijkt daarmee vooral geschikt voor grote bedrijven. Maar volgens Wilco Verdoold van Loyals kun je ook als MKB-bedrijf prima adverteren op LinkedIn. Zorg er alleen wel voor dat je het slim aanpakt. Dit zijn Wilco's tips.

30
0

Copywriting voor conversational interfaces - een handige introductie

Copywriting voor conversational interfaces - een handige introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video's en emoji's, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

10
0

5 valkuilen die de bouw van jouw merk tegenhouden

5 valkuilen die de bouw van jouw merk tegenhouden

Per jaar zie ik zo’n 50 bedrijven ‘van binnen’ door onze Cut the Crap Marketing Sessies. Daar zetten we gezamenlijk de eerste stappen richting het bouwen van hun merk. Ik vind het één van de leukste dingen om te doen. De diversiteit aan ondernemers en bedrijven die wij mogen helpen is enorm. Dat maakte het nog interessanter toen ik er achter kwam dat als er valkuilen zijn, ze voor bijna iedereen hetzelfde zijn. WHAT!? Reden genoeg om ze te benoemen.

9
1

Positionering: je tekort ombuigen in een unique selling point

Positionering: je tekort ombuigen in een unique selling point

Vind je het moeilijk om een memorabele positionering of USP (Unique Selling Proposition) voor je merk te verzinnen? Dan ben je niet alleen. De meeste ondernemers en marketeers worstelen langdurig met de juiste positionering van hun merk. De oplossing komt echter vaak uit een volkomen onverwachte hoek: een ogenschijnlijke zwakte blijkt juist jouw kracht. Hoe dat werkt, legt Sean D'Souza van Psychotactics  je in zijn onnavolgbare stijl uit.

18
1

Hoe een goede vertaling van je website je verkoopkansen verbetert

Hoe een goede vertaling van je website je verkoopkansen verbetert

Het lijkt zo eenvoudig in deze digitale wereld. Er bestaan steeds minder grenzen en producten zijn wereldwijd verkrijgbaar. Met een website of webshop kun je gemakkelijk je doelgroep over de grenzen bereiken. Maar dan moet je jouw site wel goed (laten) vertalen. Met deze tips uit de praktijk komt dat helemaal goed.

0
3

Simpel SEO Stappenplan [MKB Online Benchmark 2018]

Simpel SEO Stappenplan [MKB Online Benchmark 2018]

Niet elke bakker op de hoek hoeft evenveel van online marketing te weten als een CoolBlue of Bol.com. Maar het MKB in Nederland lijkt volgens recent onderzoek wel erg veel online kansen te laten liggen. Dat blijkt uit de MKB Online Benchmark 2018 van webtexttool en e-Ziner. Met dit simpele SEO stappenplan valt voor veel MKB-ondernemers al veel te winnen.

20
1

Haal meer conversies uit je website met Hotjar

Haal meer conversies uit je website met Hotjar

Leer te werken met Hotjar voor meer conversies. Met deze online tool krijg je inzicht in het gedrag van je bezoekers. Je ziet hoe ze door je site navigeren, wat ze doen en vooral ook… waar ze afhaken, zodat jij alle obstakels doelgericht kunt verwijderen.

20
0

Retentiemarketing: Zo pak je het slim aan

Retentiemarketing: Zo pak je het slim aan

Wist je dat afhankelijk van de sector waarin je bedrijf actief is, het binnenhalen van een nieuwe klant 5 tot 25 keer duurder is dan het behouden van een bestaande klant? Als je customer retention rate met 5% groeit, verhoogt dit je winst met 25% tot wel 95%! Zorg dus dat je bestaande klanten tevreden houdt. Hoe retentiemarketing je ROI verhoogt én wat je hiervoor kunt doen, vertel ik je in dit blog.

24
1

Wat zijn Google Posts en hoe kun je ze inzetten voor jouw bedrijf?

Wat zijn Google Posts en hoe kun je ze inzetten voor jouw bedrijf?

Ondanks dat het al sinds juni 2017 mogelijk is voor bedrijven om gebruik te maken van Google Posts, zijn er maar weinig ondernemers die het daadwerkelijk doen. Sterker nog, vrijwel niemand heeft er zelfs maar iets over gehoord of gelezen. In dit artikel zal ik daarom ingaan op de mogelijkheden van Google Posts, hoe je ze kunt aanmaken en waarom dat de moeite waard kan zijn.

48
2