Kennis en inspiratie

Wat kun je doen na de 'June Core update'? Google geeft advies!

Wat kun je doen na de 'June Core update'? Google geeft advies!

Afgelopen juni heeft Google de June Core Update uitgerold. Google vertelt ons echter nooit precies het hoe of wat achter een dergelijke update. Vaak zeggen ze: ‘there is no fix’. Sommige bedrijven merken enorme verschillen na een core update. Ze dalen in de ranking en/of ze zien een daling in het verkeer in Google Analytics. Als je dit merkt, dan wil je dat natuurlijk meteen oplossen. Maar valt dat eigenlijk wel op te lossen?

0
0

Portretrecht en privacy: wat betekenen ze voor je content?

Portretrecht en privacy: wat betekenen ze voor je content?

Bij recht op content, denken we misschien vooral aan auteursrecht en de vele sommatiebrieven met hoge schadevergoedingen die bij menig bedrijf en blogger op de mat vallen. Maar er is meer. Veel meer. Denk bijvoorbeeld aan portretrecht en privacy. Hoe moeten en mogen we omgaan met het publiceren van namen en portretten? Charlotte Meindersma legt het uit in heldere taal.

0
0

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

Hoe zit het eigenlijk met auteursrecht op content?

We zijn wel dagelijks bezig met allerlei vormen van content. Iedereen. Voor de lol, voor de marketing of omdat we de content zelf verkopen. Dan krijg je automatisch te maken met een aantal rechten en rechtsgebieden. Als je door de bomen het bos niet meer ziet, biedt een bundeltje gekapte bomen uitkomst: het boek #contentrecht. Nu is contentrecht geen officieel rechtsgebied, maar in mijn boek behandel ik tal van rechtsgebieden waarmee je als producent of consument van content te maken kunt krijgen. In een serie van drie artikelen behandel ik de meest voorkomende kwesties waarmee jij te maken kunt krijgen. Dit is deel één en het gaat over het auteursrecht. 

1
0

Leesbaarheid: zo houd je de aandacht van je lezers vast

Leesbaarheid: zo houd je de aandacht van je lezers vast

Er is 1 onmisbaar element dat de leesbaarheid van je teksten aanzienlijk verbetert. Een relatief eenvoudig principe maar toch vergeten veel schrijvers het tijdens hun schrijfproces. Daardoor verdwalen lezers vaak in een artikel. Dat is jammer, want dan haken ze eerder af en ben je ze kwijt. Dat kun je eenvoudig voorkomen met ‘navigatie’ binnen je teksten.

0
1

Semantic markup met AI: geef je SEO een enorme boost

Semantic markup met AI: geef je SEO een enorme boost

Semantic markup is binnen SEO een onmisbare factor, maar niet iedereen weet precies wat het is en hoe het werkt. Soms lees je erover als 'rich snippets', dan weer als 'schema markup' en dan weer als 'structured data'. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: het verrijken van webpagina's met extra informatie die 'onder water' (in de html code) wordt toegevoegd. Heel belangrijk voor je vindbaarheid, maar ook best complex en arbeidsintensief. Wordlift.io neemt het je uit handen met behulp van AI. Mediaweb gaat de uitdaging aan.

0
0

Zoekwoordenonderzoek pro tip: zo bepaal je de ‘keyword difficulty’

Zoekwoordenonderzoek pro tip: zo bepaal je de ‘keyword difficulty’

Weet jij op welke zoekwoorden je graag hoog zou willen scoren in Google? Vast wel! Het vinden van de keywords waarop je wilt ranken is eenvoudig. Wat wel moeilijk is? Als je ook daadwerkelijk op die zoekwoorden wilt gaan ranken en je uitzoekt wat je daar allemaal voor moet doen. Je krijgt al snel te maken met de ‘keyword difficulty’, ofwel de zoekwoordmoeilijkheid. Hoe zit het nou precies?

1
2

Google core update 3 juni 2019, wat verandert er (volgens AI)?

Google core update 3 juni 2019, wat verandert er (volgens AI)?

Begin juni rolde Google een grote core update uit die voor veel websites ingrijpende gevolgen lijkt te hebben. In de SEO-wereld riep deze update dan ook veel vragen op. Vragen waar de menselijke SEO-experts vaak geen antwoord op hadden. Wordlift, een AI-gedreven SEO bedrijf, gebruikte kunstmatige intelligentie en een neuraal netwerk om antwoorden te krijgen.

4
0

Inbound Marketing: Best Practices anno 2019

Inbound Marketing: Best Practices anno 2019

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

2
0

5 kenmerken van goede influencer content

5 kenmerken van goede influencer content

49% van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

0
1

4 redenen om in relatiegeschenken te investeren

4 redenen om in relatiegeschenken te investeren

Ja, natuurlijk zijn SEO, SEA en social media begrippen die niet meer weg te denken zijn bij de meeste ondernemers. Wie hier niet mee bezig is, hoort er eigenlijk niet meer bij. Maar dat betekent niet dat offline marketinginstrumenten dan helemaal van de baan zijn. Absoluut niet, zelfs! Want vooral relatiegeschenken zijn nog altijd een ontzettend effectieve manier om je doelgroep te bereiken en aan je te binden.

0
1