Kennis en inspiratie

Content Gap analyse: waar laat jij steken vallen?

Content Gap analyse: waar laat jij steken vallen?

Ben je benieuwd of je met jouw content steken laat vallen ten opzichte van je concurrenten? Met een Content Gap Analyse breng je jouw relatieve zwaktes ten opzichte van je belangrijkste tegenspelers in kaart. En dat is bijzonder bruikbaar voor je contentstrategie. Steven van Vessum van ContentKing toont je in dit artikel hoe je in een paar stappen een professionele Content Gap Analyse maakt.

98
0

Social selling 2.0 met LinkedIn

Social selling 2.0 met LinkedIn

Heb je het gevoel dat jouw content marketing inspanningen niet genoeg rendement opleveren? Dat de tijd die je erin stopt niet in verhouding staat tot de omzet die het genereert? Dan ben je zeker niet alleen. Ook ik had het gevoel dat ik iets over het hoofd zag bij mijn online marketing aanpak. Maar wat? Social selling 2.0 met LinkedIn dus! Dit is mijn verhaal.

133
4

Google Search Console voor marketeers

Google Search Console voor marketeers

Wil je als marketeer je zoekmachine optimalisatie verbeteren, zonder al te veel de hulp van een techneut in te schakelen? In dit artikel legt online marketeer en SEO specialist Nils van der Knaap je uit wat Google Search Console is en welke onderdelen je als marketeer kunt inzetten om meer gratis verkeer uit Google te krijgen.

61
0

Repareer kapotte links en win linkwaarde terug in 4 simpele stappen

Repareer kapotte links en win linkwaarde terug in 4 simpele stappen

Veel bedrijven richten zich alleen maar op het verkrijgen van nieuwe links naar de website, en vergeten dat er vaak nog veel winst te behalen is met het verbeteren van bestaande links. De linkwaarde van links naar pagina’s die niet meer bestaan of niet goed functioneren gaat verloren. Dat is zonde, en onnodig. Dit artikel beschrijft hoe je in enkele eenvoudige stappen kunt onderzoeken of er ook bij jouw website linkwaarde verloren gaat, en hoe jij deze linkwaarde kunt terugwinnen.

76
0

Doelgroepgerichte contentontwikkeling volgens de BBC

Doelgroepgerichte contentontwikkeling volgens de BBC

Tijdens de VidCon Europe 2017 vond ik de interessantste sessie die van Alex Ayling, hoofd BBC Worldwide Digital Studios. Zijn presentatie had als titel "An audience-led approach to content development". Daarin beschrijft Alex de digitale transformatie van de BBC. De basis van deze transformatie was een focus op doelgroepgerichte contentontwikkeling. In dit artikel bespreek ik de belangrijkste inzichten die ik van Alex kreeg.

95
0

11 Tips voor de perfecte profielfoto op LinkedIn

11 Tips voor de perfecte profielfoto op LinkedIn

LinkedIn nadert het half miljard leden. Het is daarmee verreweg het grootste en belangrijkste netwerk voor professionals. En dat geldt zeker voor marketeers en ondernemers. En wat is het allerbelangrijkste onderdeel van je LinkedIn profiel? Juist, je profielfoto! Kijk eens kritisch naar je eigen profielfoto. Kan die eigenlijk wel door de beugel?

148
4

Het belang van een gedegen interne linkstructuur

Het belang van een gedegen interne linkstructuur

Een van de meest over het hoofd geziene SEO best practices is een gedegen interne linkstructuur. Onze eigen SEO Geek Romano Groenewoud legt je uit hoe je dat het beste kunt aanpakken in dit artikel. SEO MUST READ.

108
2

Content Optimalisatie: haal meer uit wat je al hebt!

Content Optimalisatie: haal meer uit wat je al hebt!

Heb jij ook het gevoel dat je meer uit je bestaande content kunt halen? Meer bezoekers, én meer conversies? Met veel bloed, zweet en tranen komt jouw content tot stand, maar vervolgens kijkt niemand er naar. Dat is toch zonde? Temeer omdat het onnodig is. Na het lezen van dit artikel kun jij zelf een plan maken en uitvoeren om meer rendement uit jouw bestaande content te halen.

101
0

Hoe zetten Nederlandse Politieke Partijen E-mail Marketing in?

Hoe zetten Nederlandse Politieke Partijen E-mail Marketing in?

Hoe zetten politieke partijen e-mail marketing in? Ik bekeek 14 partijen en de uitkomst was vaak verrassend. Wat je als marketeer kunt leren van de e-mail marketing in Den Haag vertel ik je puntsgewijs aan de hand van do’s en dont’s.

152
4

Marketing Automation in B2B: Succesvol in 5 stappen

Marketing Automation in B2B: Succesvol in 5 stappen

Marketeers willen met hun mooie merken zo veel mogelijk bereik creëren in hun markten. Daarvoor zetten veel van hen nog uitsluitend traditionele marketinginstrumenten in. Maar het publiek van vandaag is veeleisend, goed geïnformeerd en altijd online. Dat vraagt om inbound marketing en marketing automation. Met deze 5 stappen ben je gelijk goed op weg.

142
1