Mediaweb | Blogpauze om te investeren in kwaliteit (je mag ons helpen!)

Drie en een half jaar geleden begon ik met deze blog. Sindsdien publiceerde ik elke week op donderdag een nieuwe blogpost. Alleen tijdens de zomervakantie en rond de kerst nam ik wat gas terug.

Inmiddels heeft het Mediaweb blog duizenden volgers via e-mail en social media en ontvangt elke maand ruim 20.000 bezoekers.

"Most of us spend too much time on what is urgent and not enough time on what is important." - Stephen Covey

Daarnaast is er veel gebeurd. Zo begon ik vorig jaar met CopyRobin, verkocht ik de webbouw-activiteiten aan Loyals en begon ik naast de blog ook nog een Youtube kanaal.

https://www.youtube.com/watch?v=1jcq_WDy-x0 

Stilstaan bij de toekomst van dit blog

Al met al is dit dus een goed moment om even stil te staan en goed na te denken over de toekomst van dit blog.

Daarom lassen we een blogpauze in van 6 weken. Tot donderdag 2 februari schrijven we geen nieuwe blogposts. We gaan de tijd die daardoor vrijkomt investeren in het verbeteren van de fundamenten van ons blog.

Daarvoor gaan we de volgende dingen doen:

1) Lezersonderzoek

We gaan een grondig lezersonderzoek doen bestaande uit een online enquête met telefonische follow-up. Als lezer van het Mediaweb blog nodig ik jou van harte uit om de online enquête in te vullen. Mocht je daartoe bereid zijn, bellen we je wellicht daarna om nog meer de diepte in te gaan. Je kunt aan het einde van de enquête aangeven of je daartoe bereid bent.

Doe mee aan ons lezersonderzoek
ga naar de enquête

2) Content audit

periodiek onderhoud

We gaan de honderden blogposts van de afgelopen jaren analyseren om te bepalen welke we kunnen verwijderen, welke we kunnen updaten en welke nog prima zijn. Daarvoor volgen we uiteraard de methode zoals we die beschrijven in de blogpost ‘Website Check: Zo doe je een ‘content audit’.

3) Updaten/recyclen oudere blogposts

blog recycle 600

Op basis van de uitkomsten van de content audit gaan we oudere blogposts updaten volgens de methode die we beschrijven in onze eerdere blogpost ‘Blogger Power Tip: Recycle oude posts’.

4) Uitnodigen en screenen gastbloggers

Vanaf februari zal het Mediaweb blog weer van start gaan met een aantal gastbloggers. We zullen de blogpauze gebruiken om de beste bloggers uit ons netwerk uit te nodigen en te screenen. Wil je zelf graag gastblogger worden bij Mediaweb? Neem dan gerust contact op.

5) Opstellen redactionele kalender 2017

Ik raad iedere blogger, vlogger en podcaster aan om altijd te werken met een redactionele kalender. Een planning van de content die je de komende maanden tot een jaar gaat publiceren. Dat geeft je tijd en gelegenheid om goed onderzoek te doen. Ook naar zoekwoorden. We zullen dan ook een redactionele kalender opstellen voor 2017

Vanaf 2 februari 2017 gaan we weer vol gas vooruit

Kortom: we gaan zeker niet stilzitten de komende zes weken. Het doel is om vanaf 2 februari vol gas door te gaan met een blog dat de Nederlandse (online) marketeers en ondernemers nog veel beter zal bedienen dan nu al het geval is.

Jouw inbreng stellen we zeer op prijs

Daarbij kunnen we jouw hulp heel goed gebruiken. Ik reken erop dat jij meewerkt aan ons lezersonderzoek. We gaan je nergens mee omkopen. We verloten gaan iPad en we betalen ook geen geld. Jouw beloning is de voldoening dat je meehelpt om het Mediaweb blog naar een nog hoger niveau te tillen.

Doe mee aan ons lezersonderzoek
ga naar de enquête

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2017

Meer inspiratie voor 2017?

Gratis ‘De Online Marketing Checklist’ - Deel 1 (epub, mobi, pdf) downloaden en elke week een inspirerend en leerzaam artikel in je inbox ontvangen?
Ja graag! →

2 reacties op “

  1. Gravatar for Erika

    Erika

    Wat goed dat jullie 6 weken de tijd nemen om alle blogs te analyseren en uit te zoeken wat lezers 'echt' willen lezen. Ik vind dat eigenlijk elk bedrijf dit zou moeten doen. Het is een goede manier om de juiste weg in te slaan het komende jaar.
    • Gravatar for Eric van Hall

      Eric van Hall

      Bedankt Erika. De uitkomsten van ons lezersonderzoek zijn in ieder geval heel bruikbaar.

Reageren niet meer mogelijk.