Mediaweb | Hoe de drie grote sociale netwerken het deden in 2013

Facebook, Twitter en Linkedin hebben allen hun resultaten over 2013 bekendgemaakt. Dat geeft ons gelegenheid te zien in welke mate deze giganten doorgroeien als het gaat om het aantal actieve accounts. Facebook en Twitter zien hun groei afnemen, maar Linkedin is sterker gegroeid dan ooit.

Facebook sloot 2013 af met meer dan 1,2 miljard 'monthly active users' (MAUs). Dat zijn er 16% meer dan het jaar ervoor. Van 2011 naar 2012 groeide Facebook nog met 25%.

Twitter eindigde 2013 met 241 miljoen MAUs. Dat is 30% meer dan in 2012. Maar van 2011 tot 2012 groeide Twitter nog met 58%. Voor veel analisten kwam deze vertraging als een verrassing. Ter vergelijking: toen Facebook 360 miljoen MAUs had in 2009, groeiden ze nog door met 69% naar 608 miljoen in 2010.

Linkedin spreekt niet van MAUs, maar van MUVs (monthly unique visitors). Dit is dus niet hetzelfde als MAUs, want hierbij tellen ook bezoekers mee die zelf geen lid zijn. Nietemin geeft deze metric een goed beeld van de groei van Linkedin. Linkedin sloot 2013 af met 187 miljoen MUVs. Dat is 61% meer dan in 2012. Van 2011 naar 2012 groeide het aantal MUVs van Linkedin slechts met 26%. Het professionele netwerk lijkt dus flink aan momentum te winnen.

Wat verklaart volgens jou het sterke resultaat van Linkedin vergeleken met Facebook en met name Twitter? Deel je gedachten met ons hieronder in de reacties.

Bron: Business Insider

Wil je op de hoogte blijven van social media nieuws? Schrijf je dan in op onze nieuwsbrief.

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2018

Meer inspiratie?

Wekelijks een e-mail notificatie ontvangen als onze nieuwste blog live staat?
Ja graag! →

0 reacties op “

Er zijn nog geen reacties.

Reageren niet meer mogelijk.