Mediaweb | Nieuwe maatregelen of niet: Brollo brengt marketeers dichter bij elkaar

De balans na vijf maanden thuiswerken: nul events, nul netwerkborrels en nul fysiek contact met je collega’s. En met de afgelopen dinsdag aangekondigde verscherpte maatregelen is het einde voorlopig nog niet in zicht. Hoe blijf je als marketeer dan nog op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Het Nederlandse initiatief Brollo biedt uitkomst: een digitale ontmoetingsplaats voor marketeers.

Sparren over vakinhoudelijke onderwerpen

Tot voor kort waren events, netwerkborrels en de koffieautomaat ook voor marketingondernemers Pierre Vanderfeesten en Mark Kamstra de belangrijkste plekken om nieuwe mensen te leren kennen en te sparren over vakinhoudelijke onderwerpen. Pierre Vanderfeesten: “In feite heeft de coronatijd ervoor gezorgd dat iedereen in Nederland in dezelfde situatie terecht kwam: verplicht thuiswerken zonder veel (fysiek) contact met collega’s of andere marketeers. Dat is funest in marketingland, waar de ontwikkelingen elkaar nou eenmaal in rap tempo opvolgen. We begonnen de ontmoetingen steeds meer te missen en vroegen ons dan ook hardop af of deze niet online te faciliteren zijn. Zo is het idee voor Brollo geboren.”

“Brollo is de manier van samenwerken anno 2020 voor marketeers. Online sparren, inhoudelijke vragen stellen of kennis delen met andere professionals.” - Joran Hofman - Head of Customer Success @ Leadfeeder

Kort gesprek

De naam Brollo is afgeleid uit het Latijn en staat voor ‘kort gesprek’. Het is een online platform waar marketeers elkaar ontmoeten om kennis en ervaringen te delen. Je kunt er een virtueel koffietje drinken in de Coffee Corner of de diepte ingaan over inhoudelijke onderwerpen in daarvoor bestemde virtuele kamers. “We hebben op dit moment al kamers ingericht voor SEO, PPC, Social Media, Video, Copywriting en Lead Generatie”, zegt Mark. “Maar uiteindelijk bepaalt de community zelf welke kamers erbij komen”.

brollo visual people png 640

“Brollo komt precies op het juiste moment" vindt Kilian Drewel, content marketeer bij True B.V.. "Voorlopig verwacht ik nog vanuit huis te werken, maar daardoor mis je wel het contact met andere marketeers. Dankzij Brollo kan ik op een hele laagdrempelige manier alsnog netwerken en mijn kennis over marketing delen en vergroten.”

Digitale ontmoetingsplaats

In principe is de oplossing van Brollo geschikt voor meerdere sectoren dus waarom starten met marketeers? Het antwoord is volgens Pierre simpel: “We beginnen met marketeers omdat wij deze wereld goed kennen en weten hoe belangrijk het is om als professional in contact te staan met andere marketeers. Tegelijkertijd merken we ook dat de vraag in andere sectoren leeft. Zo zijn we in gesprek met een aantal hogescholen en universiteiten om ook studenten een digitale ontmoetingsplaats te bieden.”

"Ik ben nog nieuw in het vak en kan alle hulp gebruiken om mezelf te blijven ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen." - Charlotte van Deursen, online marketeer bij Simac IT NL

Charlotte van Deursen, online marketeer bij Simac IT NL is ook zeer enthousiast: “Brollo is een tof nieuw platform waar marketeers samen kunnen komen. Ik ben nog nieuw in het vak en kan alle hulp gebruiken om mezelf te blijven ontwikkelen en nieuwe kennis op te doen. Brollo maakt de stap om hulp te vragen en ook te geven erg makkelijk. Het is makkelijk in gebruik en legt de drempel erg laag om met mede-marketeers te chatten. Het leuke van dit platform is om met verschillende mensen met verschillende expertises en achtergronden te sparren over van alles en nog wat. Zeker een aanrader als je je kennis wilt verbreden!”

brollo visual dua screen png2 640

Zelf mocht ik al als beta-tester aanwezig zijn bij de soft launch van Brollo afgelopen juli. Ik vind het een heel gaaf initiatief en ik denk dat het een mooie dienst is voor de lezers van Mediaweb. Binnen Brollo heb ik de copywriting kamer ingericht en ik nodig je van harte uit om daar met mij en onze mede-marketeers te sparren over dit mooie onderwerp.

Toegang tot Brollo is gratis. Het enige wat je nodig hebt is een stabiele internetverbinding en je eigen koffiezetapparaat.

Bezoek Brollo nu

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2018

Meer inspiratie?

Wekelijks een e-mail notificatie ontvangen als onze nieuwste blog live staat?
Ja graag! →

0 reacties op “

Er zijn nog geen reacties.

Plaats reactie