Mediaweb | Post-Corona: Een betere vindbaarheid in de zoekmachines is nog nooit belangrijker geweest!

Hoe ernstig de impact van de corona epidemie ook is geweest, één ding is duidelijk: de ondernemer is nog nooit zo afhankelijk geweest van een goede vindbaarheid in de Google zoekmachine. Waar we eens in een tijd leefde van mooie etalages en volle winkelstraten wordt dit vandaag de dag vervangen door linkbuilding, meta-titels en goede relevante content.

Hoe kan jij als ondernemer ervoor zorgen dat ook jij goed gevonden wordt? Hieronder behandelen we de basis, wat houdt SEO in en wat zijn zaken om mee rekening te houden?

Wil jij als ondernemer dat jouw website hoog scoort in de zoekresultaten van Google? Dan is Linkbuilding één van de factoren die hieraan bij kan dragen. Het plaatsen van relevante externe links in de content die je plaatst kan bijdragen aan de vindbaarheid van je website. Externe links worden ook wel ‘’backlinks’’ genoemd.

In het kort gezegd is Linkbuilding het verzamelen van links vanaf andere websites naar je eigen website. Dit is een strategie die gebruikt wordt om de SEO van je website te verbeteren. Echter is het plaatsen van een aantal links in de content die je plaatst niet voldoende. Google kijkt namelijk veel verder dan enkel het aantal links.

Goede content is van belang

Net zoals bij SEO ofwel zoekmachine optimalisatie is ook bij Linkbuilding goede content van belang. Wanneer je website goede content bevat zoals productomschrijvingen, teksten, afbeeldingen en video’s, zal je website vanzelf meer bezoekers aantrekken. Hierdoor ontstaat er een natuurlijk linkprofiel. Zo’n profiel is hét uitgangspunt van linkbuilding.

Naast dat goede content van belang is, is ook relevante content belangrijk. Een link naar een webshop over hondenvoer heeft geen zin wanneer je een website hebt waarop je producten voor paarden verkoopt. Het is dus belangrijk dat je relevante links gebruikt die betrekking hebben op datgene waar jij als ondernemer voor staat.

Hoe kun je linkbuilding inzetten voor jouw bedrijf?

Linkbuilding kan bijdragen aan een betere vindbaarheid van je website. Het gevolg hiervan is dat jouw website meer bezoekers krijgt, waardoor je mogelijk meer conversie kunt behalen. Op het moment dat je op de juiste manier een backlink plaatst, zullen er automatisch meer bezoekers op jouw website terechtkomen.

Om deze SEO strategie op de juiste manier toe te kunnen passen, is het belangrijk dat je contact zoekt met relevante websites en blog pagina's die betrekking hebben op het vakgebied waarbinnen jij als ondernemer actief bent. Soms kan het zelfs van belang zijn om contact op te nemen met ‘influencers’. Deze personen zijn vaak zeer bekend en populair. Op het moment dat juist zij verwijzen, en dus een een link in hun artikel opnemen, zal het aantal bezoekers en klanten op jouw website toenemen.

Backlinks en interne links

Wanneer het om linkbuilding gaat zijn er verschillende soorten links die gebruikt kunnen worden. Dit kunnen backlinks zijn, maar ook interne links. Er zijn 3 soorten backlinks. Namelijk; natuurlijke links, links die je plaatst als reactie onder een social media post of een blog of backlinks die je hebt aangevraagd. Je kunt namelijk links aanvragen bij bedrijven die betrekking hebben op jouw vakgebied. Hierbij is het wel van belang dat de content die je plaatst essentieel en relevant is.

Je kunt ook interne links plaatsen. Dit houdt in dat je links plaatst die verwijzen naar een andere pagina op jouw website. Op het moment dat je zelf jouw website onderhoudt via Wordpress, kun je hiervoor de plugin Yoast SEO pro gebruiken. Linkbuilding kent dus verschillende facetten, maar het allerbelangrijkste is en blijft het schrijven van goede teksten.

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2018

Meer inspiratie?

Wekelijks een e-mail notificatie ontvangen als onze nieuwste blog live staat?
Ja graag! →

0 reacties op “

No one has commented on this page yet.

Reageren niet meer mogelijk.