Mediaweb | Review: 3 moderne Social Media Management Tools

Content marketing is 50 procent content creatie en 50 procent social media management. Want wat voor zin heeft het om waardevolle content te creëren wanneer bijna niemand die kan vinden? Wij gebruiken 3 moderne social media management tools om onze boodschap uit te dragen: Buffer, Oktopost en Nimble.

Bufferapp

Veel mensen die beginnen met content marketing zijn zogenaamde ‘binge posters’. Je kent ze vast wel. Op een dag zie je de ene na de ander post van ze voorbijkomen en daarna is het weken stil. Misschien ben je er zelf ook wel een?

'Binge posting'

Als dat zo is, lees dan vooral verder want de tool ‘Bufferapp’ helpt je om je ‘binge postings’ om te zetten naar een constante, regelmatige stroom van nuttige informatie voor je connecties.

Regelmaat in je posts is namelijk van groot belang om een band te onderhouden met je volgers. Liever elke dag 1 of twee posts dan een keer per week 10 posts achter elkaar.

Bufferapp heeft extenties voor Chrome, Firefox en Safari waarmee je met één klik een interessante link kunt delen met je netwerk. Het mooie is dat je als rechtgeaarde ‘binge poster’ achter elkaar een hele trits linkjes, foto’s en video’s kunt ‘bufferen’ (vandaar de naam).

Bufferapp: dé oplossing voor ‘binge posters’

Ook als je geen ‘binger’ bent, maar een ‘grazer’: iemand die de hele dag door interessante linkjes verzamelt, is Buffer een prima oplossing. Want het moment dat jij iets vindt is lang niet atlijd de juiste tijd om je vondst te delen met je netwerk.

Ideale tijden

Met Buffer post je bingend of grazend al het moois dat je vindt naar Buffer. En Buffer publiceert jouw vondsten daarna volgens een schema dat je vantevoren hebt ingericht. Op die manier kun je met een uurtje surfen over het web een maand aan social media updates klaarzetten op de voor jouw volgers meest ideale tijden. Zelf hoeft er dan niet meer naar om te kijken.

Bufferapp screenshot

Daarbij houdt Buffer statistieken bij, zodat je kunt zien welke posts het beste aanslaan bij jouw volgers.

Buffer heeft ook tientallen integraties met andere online diensten, als IFTT, Zapier en WordPress, zodat je het posten van content ook vergaand kunt automatiseren.

Prijs

Gratis voor één gebruiker met één account van elk social media platform: Twitter, Facebook, Linkedin, Google+ en App.net. Maximaal 10 gebufferde posts per platform. $ 10 Per maand voor het Awesome account: 12 social media accounts, ongelimiteerde buffers, meer mogelijkheden om je posts te plannen en twee gebruikers. Buffer biedt ook business accounts vanaf $ 50 per maand.

Oktopost

Vorige week ging onze blogpost over ‘7 Handige Linkedin Marketing Tips’. Daarin gaven we aan hoe je Linkedin kunt inzetten voor je B2B marketing. Voor het posten van statusupdates heb je in principe genoeg aan Bufferapp. Maar als het enorme potentieel van Linkedin groepen wilt ontsluiten, is Oktopost de perfecte tool om je veel tijd te besparen.

Oktopost screenshot

Aanpassen per platform

Een voordeel van Oktopost is dat de opzet van de tool je welhaast dwingt om voor elk sociaal netwerk je posts aan te passen. Dat is wat meer werk, maar het is wel veel beter. Buffer werkt wat dat betreft makkelijker, maar de verleiding is er groter om dezelfde post naar Twitter, Facebook, Linkedin en Google+ te sturen.

https://www.youtube.com/watch?v=e57aQHKs4Sk

Er is wel meer overlap tussen Buffer en Oktopost, want ook Buffer stelt je in staat om te posten naar Linkedin groepen. Echter de mogelijkheden die Oktopost daarvoor biedt gaan een stuk verder dan Buffer.

Prijs

Oktopost is gratis voor 1 gebruiker, 5 social media profielen en 5 Linkedin groepen. Betaalde pakketten beginnen bij $ 49 per maand. Alle betaalde pakketten mag je 30 dagen gratis uitproberen.

Nimble

Hoe zou het zijn als je met je muis een naam op een webpagina zou kunnen selecteren en via je rechtermuisknop binnen een paar seconden een berg aan informatie over die persoon van het web zou kunnen halen en gelijk bewaren als contact? Met Nimble kan het. Zie de video hieronder:

https://www.youtube.com/watch?v=O7hlxMq8O9Y

Bij Mediaweb hebben we de afgelopen jaren al een aantal CRM-pakketten uitgeprobeerd. Sinds een paar maanden gebruiken we Nimble. Wat een verademing! Nimble is als een spin in het web van je connecties. Het draait volledig in de cloud en via tal van API’s is het verbonden met vrijwel alles dat er toe doet online: Linkedin, Facebook, Twitter, Google+, Gmail, Outlook. Deze sterke integratie met social media, e-mail, agenda’s en contacten databases maakt Nimble bijzonder krachtig.

Nible screenshot

Je kunt eenvoudig je contacten uit Outlook of Google contacts koppelen. Zodra je een nieuw contact aanmaakt, gaat Nimble direct op zoek naar de profielen van dat contact in Linkedin, Twitter, Facebook, Google+, Foursquare en Angels List. Binnen een paar seconden heb je zo al een schat aan informatie verzameld over een nieuw contact. Je kunt de contactinformatie vervolgens eenvoudig zelf aanvullen met telefoon en N.A.W. gegevens.

Lead nurturing

Nimble heeft integraties met tal van online diensten, waaronder Google Apps, Mailchimp, Zapier, Wufoo, Hootsuite, Aweber, Salesforce, Hubspot, Magento en Evernote. Nimble is daarmee zeer geschikt voor lead nurturing. Zo kun je automatiseren dat een nieuwe inschrijver op je mailing list automatisch in Nimble wordt geïmporteerd. Hetzelfde geldt voor nieuwe contacten in Google, Outlook, Linkedin en Twitter.

Een krachtige functie van Nimble zijn de 'tags'. Dit zijn trefwoorden die je aan contacten kunt koppelen. Zo koppelen wij aan elke inschrijver op onze mailing list de tag ‘mailinglist’. Andere tags die wij gebruiken zijn bijvoorbeeld ‘Linkedin-Group-Manager’, ‘influencer’, ‘suspect’, ‘prospect’ en ‘client’. Je kunt op die manier kleinere mailings aan maximaal 30 contacten snel vanuit Nimble gepersonaliseerd versturen naar bepaalde deelgroepen.

Het mooie van Nimble is dat het al je interacties met derden niet alleen automatisch bijhoudt, maar ook al je eerdere correspondentie importeert. Dus in Nimble kun je direct nadat je het hebt ingericht al zien dat je met een bepaalde prospect vorig jaar maart via Linkedin contact hebt gelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=fH3lkkfVM1Y

De berichtenuitwisseling binnen Linkedin importeert Nimble automatisch. En als je vervolgens via gewone e-mail met het inmiddels klant geworden contact verder correspondeert, importeert Nimle ook die conversaties automatisch. Evenals alles wat dat contact post op Twitter, Linkedin, Facebook en Google+. Nimble zorgt er dus niet alleen voor dat je voortaan veel beter met je contacten kunt omgaan, maar ook dat je de data die je al hebt verzameld veel beter kunt gebruiken.

Deals

Je kunt eenvoudig meerdere contacten aan een bedrijf koppelen en aan een bedrijf kun je ‘deals’ koppelen. Een deal is bijvoorbeeld een offerte die je hebt uitgebracht. Het opvolgen van offertes wordt zo heel overzichtelijk.

Nimble helpt je ook om op een goede manier je relaties te onderhouden. Nimble ziet namelijk welke contacten voor jou waarschijnlijk belangrijker zijn dan anderen en helpt je om op de juiste manier betrokken te blijven bij de mensen die voor jou en/of je organisatie belangrijk zijn.

Prijs

Nimble kost $ 15 per maand per gebruiker en je mag het gratis 14 dagen uitproberen.

Leestip: Social Media Trends 2016

Alternatieven

Er zijn natuurlijk ook een aantal alternatieve tools die wij niet gebruiken, maar die voor jou wellicht het overwegen waard zijn:

Hulp nodig bij je social media marketing? CopyRobin brengt uitkomst.
Probeer nu gratis

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2018

Meer inspiratie voor 2019?

Wekelijks een e-mail notificatie ontvangen als onze nieuwste blog live staat?
Ja graag! →

0 reacties op “

Er zijn nog geen reacties.

Reageren niet meer mogelijk.