Mediaweb | Hoe bereik je anno 2014 de ongrijpbare consument?

Deze training heeft inmiddels plaatsgevonden op 5 juni 2014. Een verslag van deze inspirerende dag vind je hier.

Wil je er een volgende keer graag bij zijn? Schrijf je dan in op onze mailing list. Je ontvangt dan vanzelf een uitnodiging voor de volgende Training New School Marketing.

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing en/of sales binnen jouw organisatie? En heeft jouw organisatie moeite het hoofd boven water te houden omdat de klanten ‘ongrijpbaar’ zijn geworden? Dan biedt onze training New School Marketing de inzichten en kennis die jou er weer bovenop gaan helpen.

Loeki was m’n held

Toen ik een jaar of 7 was hadden mijn opa en oma een televisie. Als ik bij hen logeerde keek ik gefascineerd naar dat wondere apparaat. Dat magische oog op de wereld. En mijn favoriete programma was de STER-reclame. Loeki de Leeuw was m’n held. Zodra de reclame begon, ging ik er echt voor zitten. Vooral humoristische spotjes vond ik leuk. Kan jij je dat voorstellen? Dat je er speciaal voor gaat zitten om TV-commercials te bekijken? Toch deden we dat 30, 40 jaar geleden massaal. De impact van TV-reclame was enorm. Bedrijven als Procter & Gamble en Unilever zijn er gigantisch door geworden.

Loden Leeuw

Alsjeblieft geen verkooppraatje!

Vandaag is dat wel anders. We weten niet hoe snel we moeten zappen als een reclameblok begint. Op Youtube wachten we ongeduldig een paar seconden om op ‘skip ad’ te klikken. We kijken het liefst reclamevrij ‘on-demand’ naar Netflix. Reclamespotjes op de radio doen we doorgaans af als ‘imbiciel’ en we draaien de volumeknop dicht. Popups met de oproep je in te schrijven voor een nieuwsbrief klikken we geërgerd weg. De abonnementen op krant, weekblad en maandblad hebben we opgezegd. We hebben een ‘NEE - NEE’ sticker op de brievenbus. Informatie over producten en diensten zoeken we via Google en social media. Voor we iets kopen, hebben we alles al online uitgezocht. We lopen de winkel binnen, pakken het product en rekenen af. Ondertussen ontwijken we behendig elk oogcontact met de verkopers, want het laatste dat we willen aanhoren is een ‘verkooppraatje’.

teen-panel-ignition-2013.jpg

Reclame-aversie

Jij en ik zijn geen uitzondering. De afgelopen 5 jaar is de consument enorm veranderd. Hij of zij heeft anno 2014 een veel lagere tolerantie voor reclameboodschappen dan in 2009. Die trend van toenemende reclame-aversie bij consumenten is al langer aan de gang. Zo’n 20 jaar zeker. Maar de afgelopen 5 jaar is deze in een enorme stroomversnelling gekomen.

Information-overload

grafiek informatie toename

In diezelfde 5 jaar is de hoeveelheid informatie die op ons afkomt vernegenvoudigd: we krijgen vandaag negen keer zoveel informatie te verwerken als in 2009. Maar we hebben nog steeds maar 1440 minuten in een etmaal. Het gevolg van deze ‘information-overload’ is dat ons meest waardevolle bezit tegenwoordig onze tijd is. Wij verdedigen onze tijd dan ook met hand en tand. We kijken TV-programma’s het liefs on-demand in onze eigen tijd. We willen niet gebeld worden. Vaak al niet door onze dierbaren, laat staan door een televerkoper. Ons geduld met mensen en organisaties die ‘zomaar’ beslag leggen op onze tijd is nihil. Terwijl we gemiddeld 150 keer per dag op onze smartphone kijken, snakken we naar meer controle over onze eigen tijd.

De consument is ongrijpbaar geworden. Traditionele marketingmethoden werken niet meer.

Exponentieel

En die vloedgolf aan informatie neemt exponentieel toe. De hoeveelheid informatie die op ons afkomt groeit harder en harder. Ons afweersysteem waarmee we onze kostbare minuten verdedigen staat daardoor steeds meer op scherp. Zo’n ingrijpende ontwikkeling kan niet zonder gevolgen blijven voor het reclamevak. Reclameboodschappen verdrinken tegenwoordig in een oceaan van informatie en moeten om de aandacht van de consument concurreren met hun naaste familie en beste vrienden op Facebook. Marketeers en verkopers merken dan ook dagelijks in hun werk de gevolgen van deze ingrijpende veranderingen. De consument is ongrijpbaar geworden. Traditionele marketingmethoden werken niet meer.

Loopgraven

Maar wat doe je eraan? Hoe krijg je die consumenten weer uit de loopgraven waarin ze zich hebben verschanst? Hoe krijg je hun aandacht en vooral: hoe win je hun vertrouwen? Hoe zorg je ervoor dat deze ongrijpbare consument de toegevoegde waarde van jouw bedrijf weer gaat zien?

Diep dal

Wij hebben die lessen inmiddels geleerd. En het was geen gemakkelijke weg, want de ontwikkelingen van de afgelopen vijf jaar hebben in eerste instantie ook ons verrast. Ook wij werden hard getroffen door het veranderende consumentengedrag. Marketing- en verkoopmethoden die jarenlang goede resultaten hadden opgeleverd, werkten ineens niet meer. We gingen door een diep dal.

Hopelijk zal jouw weg naar herstel daardoor minder langdurig en pijnlijk zijn dan die van ons.

Herstel

De oplossing vonden we in het intensief vergaren en delen van kennis. We verslonden tientallen boeken en we lazen dagelijks tientallen blogs van moderne marketeers die de tijdgeest goed aanvoelden. We gingen intensief experimenteren met wat we leerden over duurzaam web design, contentstrategie, social media en nieuwe vormen van marketing. En de resultaten mogen er zijn. Mediaweb is in inmiddels Nederland toonaangevend op het gebied van duurzaam, responsive en responsible web design, contentstrategie en social marketing. De opgedane kennis en ervaring delen we nu graag met jou middels onze wekelijkse blog en onze training New School Marketing. Hopelijk zal jouw weg naar herstel daardoor minder langdurig en pijnlijk zijn dan die van ons.

Training New School Marketing

In deze training leer je een nieuwe manier van marketing en sales die inspeelt op de sterk veranderde consument (B2C en B2B) anno 2014.

training-new-school-marketing-9-1-14.jpg

Wat?

In deze training leer je de New School Marketing aanpak, die is gebaseerd op deze vier pijlers:

  • Youtility - van verkopen naar helpen
  • De Duurzame Website - gemaakt voor verandering
  • Conscious Content Creation - echt onderscheidend vermogen
  • Sensible Social Media - zo ga je verstandig om met social media

Voor wie?

De training is geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor de marketing en/of sales van een organisatie:

  • (Online) marketeers
  • (Marketing) managers
  • Ondernemers
  • Sales managers
  • Business development managers
  • Verkopers

Waar en wanneer?

De training duurt een dag en wordt gehouden op donderdag 5 juni 2014 op een inspirerende locatie in Noordwijk.

Programma

  • 09:30 Ontvangst.
  • 10:00 Ochtend sessie.
  • 13:00 Lunch
  • 14:00 Middagsessie.
  • 17:00 Borrel.

Trainers

eric-van-hall

Eric van Hall

Eric's missie is het om mensen en bedrijven te helpen zich aan te passen aan het digitale tijdperk. Hij ziet teveel prachtige bedrijven die ten onder gaan door disruptieve technologieën. Niet omdat hun bedrijfsmodellen verouderd waren, maar omdat hun management verkeerde beslissingen nam in deze tijden van razendsnelle verandering. Met het advies van een expert als Eric zouden veel van deze bedrijven zich tijdig hebben kunnen aanpassen aan de digitale tijd en uiteindelijk weer kunnen bloeien als nooit tevoren. Lees meer >

niek-brinkman

Niek Brinkman

Niek is een erkend coach en een ervaren online project manager. Met zijn kennis van de online wereld en zijn passie om mensen te coachen om hun volle potentieel te halen zorgt hij ervoor dat de training in goede banen wordt geleid en iedereen eruit kan halen wat erin zit. Lees meer >

Vragen stellen

Tijdens de training zal je ruimschoots gelegenheid krijgen om vragen te stellen aan Eric van Hall en Niek Brinkman en je zult onder hun begeleiding aan de slag gaan met je medecursisten. Concreet. Met je eigen ervaringen en gegevens. Direct toepasbaar op je eigen organisatie.

Testimonials

De eerste editie van deze training vond plaats op 9 januari 2014. Dit zijn een paar aanbevelingen die deelnemers plaatsten op Linkedin:

Henk Vaars“Het is moeilijk te zeggen waarom Mediaweb zo te prijzen valt. De bravoure waarmee het team je meeneemt naar het volgende level, je duurzame website? De begeleiding van interruptie marketing naar interactieve marketing? Hun consious content creation of sensible social media strategie? Voor mij is het eenvoudig: Kwaliteit wint altijd.”

- Henk Vaars - Manual Master

Hieke Denijs“Tijdens de training New School Marketing legt Eric met veel enthousiasme en in begrijpelijke taal uit hoe marketing verandert door Empowered Consumers en introduceert eveneens het begip Duurzame Website. Hierop volgend biedt hij een jaar begeleiding aan om Content Marketing zelf te ervaren. Een fantastische gelegenheid om van een expert te leren!”

- Hieke Denijs, Xmen

Lydianne Berns“Eric heb ik leren kennen als trainer, ik heb een training bij hem gevolgd. Een aanbeveling waardig omdat hij vanwege zijn interactieve manier van omgaan met de groep van 50 deelnemers, iedereen tot het laatse moment geboeid wist te houden. Vakbekwaam en een fijne persoonlijkheid om mee samen te werken.”

- Lydianne Berns, ECABO

Desiree Anthonijsz“Eric is een man die zijn tijd vooruit is. Het concept van kennis delen komt bij hem recht uit zijn hart. Niet in de eerste instantie gedreven door eigen voordeel deelt hij op een integere manier eigen inzichten. En staat open voor die van anderen. Met twee benen in de jongste ontwikkelingen geeft hij geweldige adviezen voor het inrichten van websites. En vooral het opvolgende traject. Eric, ik blijf je volgen.”

- Desiree Anthonijsz, TrendPers Mix Media

Rob Viegen“Eric van Hall heeft zijn eerste training gegeven over New School Marketing. Zonde dat hij daar niet eerder mee is begonnen, want hij heeft veel te vertellen, weet uitstekend waar hij het over heeft en hij weet het publiek actief mee te laten doen. Ik heb in een paar uur veel geleerd door de goed gestructureerd opzet van de training en de uitgebreide inhoud. En ik heb erg genoten; de sfeer was uitstekend. Dat moet hij vaker gaan doen! Ik ga zeker meer trainings volgen.”

- Rob van Viegen, Yellow Wings

Inbegrepen

  • Training van een dag door Eric van Hall en Niek Brinkman.
  • Dranken/hapjes
  • Lunch Buffet.
  • Verrassende breakout activiteit .
  • Borrel na afloop.

Investering

  • Early bird aanbieding voor inschrijvingen t/m 1 mei 2014: € 295. Maar als je onze enquête* invult betaal je slechts € 195.
  • Van  2 mei 2014 tot 1 juni 2014: € 395 (€ 295 na invullen enquête)
  • Van 2 tot 5 juni 2014: € 495 (€ 395 na invullen enquête)

Bedenktijd: Je hebt na inschrijving nog 14 dagen bedenktijd waarbinnen je zonder opgaaf van redenen kosteloos kunt annuleren.

Nadat je hebt ingeschreven, ontvang je van ons een e-mail met een link naar de enquête. Je kunt deze dan invullen zodra je er tijd voor hebt. Daarna ontvang je van ons een factuur.

* De enquête bestaat uit 15 vragen en kost ongeveer 5 minuten om in te vullen. 

Volgende keer erbij zijn?

Deze training heeft inmiddels plaatsgevonden op 5 juni 2014. Een verslag van deze inspirerende dag vind je hier.

Wil je er een volgende keer graag bij zijn? Schrijf je dan in op onze mailing list. Je ontvangt dan vanzelf een uitnodiging voor de volgende Training New School Marketing.

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2018

Meer inspiratie voor 2019?

Wekelijks een e-mail notificatie ontvangen als onze nieuwste blog live staat?
Ja graag! →

0 reacties op “

Er zijn nog geen reacties.

Reageren niet meer mogelijk.