Mediaweb | Verslag Training New School Marketing 5 juni 2014

Op 5 juni 2014 organiseerde Mediaweb voor de tweede keer de Training New School Marketing. Deze keer een hele dag met een breakout sessie op het strand. De deelnemers kwamen uit het hele land, van Sneek tot St. Oedenrode.

Tijdens deze training behandelden de trainers Eric van Hall en Niek Brinkman de volgende onderdelen:

  • Introductie tot New School Marketing
  • Youtility Marketing: van verkopen naar helpen
  • Conscious Content Creation
  • Sensible Social Media
  • Wat is een Goede Website?

Introductie New School Marketing

De deelnemers hadden bij hun inschrijving een enquête ingevuld en de resultaten daarvan dienden als uitgangspunt voor dit onderdeel. Daarmee werd de impact van New School Marketing voor de deelnemers gelijk heel concreet en tastbaar.

Badges deelnemers

The Break Up

Aan de hand van de video The Advertising-Customer Break Up behandelden we de fundamentele verandering van de consument de afgelopen jaren en de moeite die adverteerders hebben om zich aan te passen aan deze nieuwe tijd. De nieuwe tijd waarin consumenten de macht grijpen door zich goed te informeren via internet.

https://www.youtube.com/watch?v=DkOHsjZKBB0

Youtility: van verkopen naar helpen

Het antwoord op de zichzelf informerende consument is het aanbieden van nuttige informatie waarmee hij of zij een verstandig aankoopbesluit kan doen. Social Media guru Jay Baer noemt dit heel toepasselijk een Youtility. Youtility is marketing die zo nuttig is, dat mensen er in principe geld voor over zouden hebben.

De deelnemers kregen als oefening om in kleine groepjes samen een Youtility te bedenken voor hun eigen organisatie. Daar kwamen al een aantal hele goede ideeën uit voort.

Conscious Content Creation

Bij dit onderdeel gingen we behoorlijk de diepte in met content marketing. Aan de hand van voorbeelden uit de eigen praktijk presenteerde Eric van Hall een systeem waarmee elke organisatie succesvol kan zijn met content marketing.

Lunch in strandtent Buitengewoon

 

Hein de Jong en Eric van Hall

Breakout sessie: surfen met windkracht 6

Na de ochtendsessie bracht een oude amerikaanse schoolbus, de Nederzandt Express het gezelschap naar de strandtent Buitengewoon voor een lekkere lunch. Hierna deed de helft van de deelnemers mee aan een stoere breakout sessie. Stoer, omdat er windkracht 6 stond en de deelnemers in de woeste branding leerden surfen.

Dappere deelnemers: surfen met windkracht 6

Dappere deelneemster oefent alvast op het droge

Sensible Social Media

Na de breakout sessie ging het met de schoolbus terug naar het kantoor van Mediaweb voor het middagprogramma. Dat begon met het onderdeel Sensible Social Media. Eric van Hall putte weer rijkelijk uit zijn eigen ervaring om de deelnemers kennis te laten maken met een systeem waarmee elke organisatie op een zinnige manier social media kan inzetten voor haar marketing.

Veel aantekeningen

Wat is een goede website?

De laatste sessie van de dag bood de deelnemers een duidelijke checklist om te bepalen of ze een goede website hebben. Daarbij veel praktische tips hoe je een goede website realiseert die ook geschikt is voor de enige constante op het web: verandering. Een duurzame website die klaar is voor de toekomst.

De Nederzandt Express

In de loop van de dag waren de deelnemers behoorlijk met elkaar bevriend geraakt. En dus was de borrel na afloop nog lang heel gezellig.

Op onze Facebook pagina staan nog veel meer foto's.

Volgende keer erbij zijn?

Wil je er een volgende keer graag bij zijn? Schrijf je dan in op onze mailing list. Je ontvangt dan vanzelf een uitnodiging voor de volgende Training New School Marketing.

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2017

Meer inspiratie voor 2017?

Gratis ‘De Online Marketing Checklist’ - Deel 1 (epub, mobi, pdf) downloaden en elke week een inspirerend en leerzaam artikel in je inbox ontvangen?
Ja graag! →

8 reacties op “

  1. Gravatar for Meity Bodenstaff

    Meity Bodenstaff

    Training was innovatief, interactief en boordevol praktische tips en tricks. Eric en zijn team hebben alles uit de kast gehaald om de dag tot een bijzondere ervaring te maken. Het uitje naar het strand was een klein avontuur, ook voor mij die ‘het Suppen’ op een veilige afstand mocht meebeleven. Mijn tip: ben je in de gelegenheid en durf je ‘New school marketing ’ te omarmen dan is deze trainingsdag zeker iets voor jou.
    • Gravatar for Eric van Hall

      Eric van Hall

      Heel hartelijk dank voor deze mooie woorden Meity! Ik ben blij te horen dat de training waardevol en aangenaam voor je was. Ik leer ook heel veel van jou en de andere deelnemers.
  2. Gravatar for Karin van Wanrooij

    Karin van Wanrooij

    Eric's animerende en enthousiaste manier van vertellen zorgde ervoor dat de waardevolle informatie die hij wilde overdragen zeer goed is aangekomen. Natuurlijk zorgde de outbreak naar het strand voor een aangename onderbreking waardoor de deelnemers elkaar beter leerden kennen. Het was een training boordevol nuttige tips en tricks, die ik in de toekomst zeer zeker ga toepassen.
    • Gravatar for Eric van Hall

      Eric van Hall

      Bedankt voor je mooie woorden Karin. Leuk om te horen dat je er ook echt mee aan de slag gaat. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en resultaten. Laat je me die over een tijdje weten?
  3. Gravatar for Danny Paulich

    Danny Paulich

    Een leuke en leerzame dag! Deze training gaf mij de bevestiging dat content marketing enorm veel toegevoegde waarde kan hebben en dat social media hierin een belangrijke rol speelt. Fijn dat de middagbreak een sociaal en sportief karakter had, zodat je mensen op een andere manier leert kennen. Dit droeg er aan bij dat je je spanningsboog in de middag weer even opnieuw kon aanspannen. Eric en consorten, bedankt!
    • Gravatar for Eric van Hall

      Eric van Hall

      Ha Danny. Heel fijn om te horen dat de training jou heeft bevestigd in je geloof in content marketing en social media. En helemaal stoer van je dat je nog een paar golven hebt gepakt onder die moeilijke omstandigheden!
  4. Gravatar for Mirjam Meindertsma

    Mirjam Meindertsma

    Het is alweer een maand geleden, maar deze training staat nog vers in mijn geheugen. Dat kan ook niet anders door de enthousiaste en leuke wijze waarop Eric, Niek en collega's deze dag hebben ingevuld. Een absolute aanrader voor iedereen die snel helemaal up to date wil zijn in de do's en don'ts in de online marketing wereld. Inmiddels ben ik met alle nuttige tips en tricks aan de slag gegaan. In augustus hoop ik met het resultaat online te gaan. Zodra het zover is laat ik het jullie natuurlijk even weten ;-) Nogmaals bedankt!
    • Gravatar for Eric van Hall

      Eric van Hall

      Hi Mirjam. Bedankt voor je mooie woorden! Ook goed om te horen dat je met het geleerde aan de slag bent gegaan. Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen en resultaten. Wij van Mediaweb horen ze te zijner tijd graag.

Reageren niet meer mogelijk.