Mediaweb | 5 Redenen waarom content marketing zorgt voor betere klanten

Geen zin om te lezen? Luister naar deze blogpost via de player hieronder:

Wil je betere klanten? Klanten die jouw product of dienst op waarde schatten? Klanten die niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten? Klanten die loyaal zijn?

Ga dan aan de slag met content marketing. Want door je klanten te inspireren, te informeren en te amuseren krijg je die bijzondere en waardevolle klanten aan de lopende band.

https://www.youtube.com/watch?v=uew21_YOp1w

In dit artikel geef ik je vijf redenen waarom content marketing zorgt voor betere klanten. Overtuig jezelf en overtuig je collega’s aan de hand van de volgende argumenten.

1) Je vergroot je zichtbaarheid

Als je regelmatig waardevolle content publiceert op je website of blog vergroot je jouw zichtbaarheid in Google en social media. En je vestigt je reputatie als deskundig en betrouwbaar. Een grotere zichtbaarheid in combinatie met de uitstraling van deskundigheid werkt als een magneet op nieuwe klanten.

Met content marketing heb je ook een uitstekend antwoord op de toenemende reclame-aversie van consumenten. Hoe dat zit, leg ik uit in onderstaand interview dat ik gaf tijdens de Emerce Eday van 6 oktober 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=NaFgddUGL9Q

2) Je trekt de juiste klanten aan

Door regelmatig je kennis online te delen, trek je dan ook niet zomaar klanten aan, je trekt de juiste klanten aan. Klanten die hetzelfde denken en willen als jij. Klanten die je als het ware al hebt ‘opgevoed’.

Zulke klanten zijn beter op de hoogte van de mogelijkheden die je biedt en daarmee zijn ze minder tijdrovend. Daar komt bij dat zulke klanten bereid zijn om meer voor jouw dienst of product te betalen.

3) Je informeert je klanten beter

Door informatieve content te publiceren breng je jouw klanten beter op de hoogte van de mogelijkheden die jouw diensten en/of producten bieden. Daardoor zullen jouw klanten een beter beeld kunnen vormen van de resultaten die ze kunnen verwachten van een samenwerking.

Leestip: Blog maken: Zelf doen of uitbesteden?

4) Je krijgt een hechtere relatie met je klanten

Door je kennis met je doelgroep en je klanten te delen bouw je een hechtere relatie met ze op. Je klanten leren jou en/of jouw organisatie beter kennen. Daar komt bij dat de content die je aan ze geeft vaak ook als conversatiestarter fungeert.

Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten.

Dankzij je content marketing heb je vaker interactie met je klanten en daarmee bouw je een hechtere relatie met ze op. Het resultaat daarvan is dat je klanten zich verbonden met je voelen en je daarom niet voor een paar dubbeltjes minder zomaar weer zullen inruilen.

5) Je klanten blijven je langer trouw

Met het publiceren van content kun je jouw klanten helpen om meer waarde te halen uit je product of dienst. Zeker bij producten of diensten die wat complexer van aard zijn. Denk aan technische producten of software.

Zelf merk ik dat bepaalde SAAS leveranciers mij wekelijks tips geven over hoe ik meer uit hun software kan halen. Dat doen ze via mailings, blogs en video’s. Daarin tonen ze me dingen waar ik zelf niet aan zou denken, maar die me goed van pas komen.

Op die manier zorgen ze ervoor dat mijn waardering hun dienstverlening groeit naarmate de relatie vordert. En dat is de beste manier om ervoor te zorgen dat je klant nooit meer weggaat.

LeestipZo maak je de perfecte briefing voor een copywriter

 

Zorgt content marketing voor betere klanten?

Please select at least one option.

Conclusie

Content marketing is een ijzersterk middel om betere klanten te krijgen en vast te houden. Je vergroot je zichtbaarheid en je vermijdt ad-blockers. Nieuwe klanten zijn beter op de hoogte van jouw diensten en/of producten en je expertise. Daarbij daarbij trek je ook de juiste klanten aan. Klanten die jouw visie waarderen. Klanten waarmee je een hechte relatie kunt opbouwen en die je langer trouw zullen blijven.

Content marketing uitbesteden? CopyRobin regelt het.
Plaats een gratis proefopdracht

Deze post delen?

e book online marketing checklist 2017

Meer inspiratie voor 2017?

Gratis ‘De Online Marketing Checklist’ - Deel 1 (epub, mobi, pdf) downloaden en elke week een inspirerend en leerzaam artikel in je inbox ontvangen?
Ja graag! →

0 reacties op “

Er zijn nog geen reacties.

Reageren niet meer mogelijk.