Kennis en inspiratie

Is je website geschikt voor smartphones? Doe de test.

Dat je je website kunt bekijken op een smartphone, betekent nog niet dat deze daar ook geschikt voor is. Sterker: de meeste websites die momenteel online staan, zijn volkomen ongeschikt voor gebruikers van smartphones. En dat is schadelijk voor de eigenaren van die websites.

2

12 Handige tools voor online samenwerking

Het web biedt fantastische mogelijkheden om efficiënt samen te werken op afstand. Maar ook als je bij elkaar in dezelfde ruimte werkt, kan het heel handig zijn om online samen te werken. Bij Mediaweb gebruiken we inmiddels aardig wat samenwerkingsprogramma’s in ons dagelijks werk. Ook met onze klanten.

7

De Duurzame Website: Zo gaat je Website Eindeloos mee

In mijn eerdere blogpost ‘Doorbreek de ‘boom-bust’ cyclus beschreef ik het probleem van de tijd, geld en talent verspillende cyclus waarin organisaties elke 2-3 jaar hun website helemaal vervangen door een prachtige glimmende nieuwe site.

5

Dood aan Photoshop en lorem ipsum

Dood aan Photoshop en lorem ipsum

Accepteer bij je volgende website redesign geen Photoshop mockups en lorem ipsum dummy teksten!

Dat garandeert namelijk de hopeloze mislukking van je kostbare project. En accepteer ook geen ontwerp dat niet responsive is, tenzij er hele goede redenen voor zijn.

4

Wat kost een slechte webshop?

De overname van Bol. com door Ahold is de zoveelste aanwijzing dat eCommerce de komende jaren steeds belangrijker wordt voor retailers. De kansen liggen voor het oprapen, maar zonder een professionele aanpak ligt mislukking op de loer.

0

De 3-secondenregel opent meer e-mails

Van alle e-mail marketing mails die er worden verzonden, wordt gemiddeld maar zo'n 15% tot 20% geopend. Maar er zijn ook marketeers die openingspercentages halen die vele malen hoger liggen. Wat is hun geheim?

Slimme e-mail marketers houden rekening met de '3-secondenregel'.

0

Hoe voorkom je slechte reviews op Iens en Zoover?

Krijgt uw restaurant of hotel slechte reviews op Iens of Zoover, terwijl verreweg de meeste klanten tevreden naar huis gaan? Om gek van te worden! Maar wat kunt u eraan doen? Hoe zorgt u ervoor dat die overgrote meerderheid van tevreden klanten ook een review schrijven?

Boosheid
Een ontevreden klant is veel...

4