Eric van Hall

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Mobiel

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Copywriter, webdesigner, online marketer en entrepreneur, Eric helpt merken communiceren sinds 1986. Oorspronkelijk als copywriter en producent/regisseur met zijn AV-productiebedrijf The Box Office.

In 1995 ontdekte hij het World Wide Web en dat veranderde zijn leven. Hij begon internetbureau Mediaweb dat hij verkocht in 2015 om zijn huidige bedrijf te beginnen: CopyRobin. CopyRobin helpt organisaties te communiceren in dit tijdperk van infobesitas. Dat doet CopyRobin door waardevolle geschreven content te produceren. Eric is een van de bekendere Nederlandse bloggers op het gebied van digitale marketing. Zijn artikelen staan op zijn eigen blog mediaweb.nl alsmede bekende, grotere blogs als Emerce waar hij miljoenen page views per jaar genereert. Eric is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, BNR en anderen. Hij geeft workshops over zakelijk bloggen, new school marketing en spreekt regelmatig over online marketing trends. Leer meer over Eric op zijn LinkedIn profielpagina.

Eric gaf voor klanten van Marktplaats Zakelijk een presentatie over content marketing. Hij had zich goed verdiept in de achtergrond van de deelnemers, en dat was waardevol.

Omdat hij de webwinkels van de deelnemers als voorbeeld gebruikte, werden de adviezen gelijk concreet en konden de ondernemers voor zichzelf snel inschatten wat te doen met de input van de presentatie.

Eric is een overtuigende spreker die op een informele en interactieve wijze kennis overbrengt. Hij zit snel op de golflengte van de deelnemers.

Het energieniveau van de deelnemers was tot aan het einde van de anderhalf uur durende sessie goed.

Ik beveel Eric dan ook van harte aan als spreker over content marketing.

Meer
Anna van Nes
Marketing Manager - Marktplaats.nl

Expertises

Account management, change management, contentstrategie, analytics, informatiearchitectuur, online marketing, mobile marketing, content marketing, e-commerce, m-commerce, social media marketing.

Blogs

Dit zijn de 37 beste schrijftools volgens de experts

Dit zijn de 37 beste schrijftools volgens de experts

Ik vroeg 9 ervaren tekstschrijvers uit de CopyRobin stal naar hun favoriete schrijftools, ervaringen en tips. Samen met mij delen zij hun tips en tools op het gebied van research en inspiratie, spelling en grammatica, leesbaarheid en SEO.

0

Social media automatiseren, ja of nee?

Social media automatiseren, ja of nee?

We vroegen 10 social media- en marketingexperts naar hun mening over het automatiseren van social media. Wanneer is het zinvol om te doen? Wat zijn de voordelen? En wat zijn de nadelen of risico's waar je rekening mee moet houden wanneer je jouw socialmediamarketing automatiseert?

0

Nieuwe maatregelen of niet: Brollo brengt marketeers dichter bij elkaar

Nieuwe maatregelen of niet: Brollo brengt marketeers dichter bij elkaar

De balans na vijf maanden thuiswerken: nul events, nul netwerkborrels en nul fysiek contact met je collega’s. En met de afgelopen dinsdag aangekondigde verscherpte maatregelen is het einde voorlopig nog niet in zicht. Hoe blijf je als marketeer dan nog op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Het Nederlandse initiatief Brollo biedt uitkomst: een digitale ontmoetingsplaats voor marketeers.

0

Dit zijn de 20 beste online marketing boeken volgens de experts

Dit zijn de 20 beste online marketing boeken volgens de experts

Welke online marketing boeken moet je echt gelezen hebben? 20 boeken vol inspiratie, praktische tips en levenslessen. Bekijk alle must-reads van 8 experts.

0

5 technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

5 technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

“Datagedreven marketing maakte een verbazingwekkende groei door. Wat tien jaar geleden nog onmogelijk leek, is inmiddels gemeengoed. Het dynamische karakter van het vak vereist dat jij als marketeer continu op de hoogte bent én blijft van de laatste trends en tools.”  Interview met Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz over B2B marketing anno 2020.

0