Eric van Hall

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Mobiel

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Copywriter, webdesigner, online marketer en entrepreneur, Eric helpt merken communiceren sinds 1986. Oorspronkelijk als copywriter en producent/regisseur met zijn AV-productiebedrijf The Box Office.

In 1995 ontdekte hij het World Wide Web en dat veranderde zijn leven. Hij begon internetbureau Mediaweb dat hij verkocht in 2015 om zijn huidige bedrijf te beginnen: CopyRobin. CopyRobin helpt organisaties te communiceren in dit tijdperk van infobesitas. Dat doet CopyRobin door waardevolle geschreven content te produceren. Eric is een van de bekendere Nederlandse bloggers op het gebied van digitale marketing. Zijn artikelen staan op zijn eigen blog mediaweb.nl alsmede bekende, grotere blogs als Emerce waar hij miljoenen page views per jaar genereert. Eric is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, BNR en anderen. Hij geeft workshops over zakelijk bloggen, new school marketing en spreekt regelmatig over online marketing trends. Leer meer over Eric op zijn LinkedIn profielpagina.

Eric gaf voor klanten van Marktplaats Zakelijk een presentatie over content marketing. Hij had zich goed verdiept in de achtergrond van de deelnemers, en dat was waardevol.

Omdat hij de webwinkels van de deelnemers als voorbeeld gebruikte, werden de adviezen gelijk concreet en konden de ondernemers voor zichzelf snel inschatten wat te doen met de input van de presentatie.

Eric is een overtuigende spreker die op een informele en interactieve wijze kennis overbrengt. Hij zit snel op de golflengte van de deelnemers.

Het energieniveau van de deelnemers was tot aan het einde van de anderhalf uur durende sessie goed.

Ik beveel Eric dan ook van harte aan als spreker over content marketing.

Meer
Anna van Nes
Marketing Manager - Marktplaats.nl

Expertises

Account management, change management, contentstrategie, analytics, informatiearchitectuur, online marketing, mobile marketing, content marketing, e-commerce, m-commerce, social media marketing.

Blogs

Dit zijn de 20 beste online marketing boeken volgens de experts

Dit zijn de 20 beste online marketing boeken volgens de experts

Welke online marketing boeken moet je echt gelezen hebben? 20 boeken vol inspiratie, praktische tips en levenslessen. Bekijk alle must-reads van 8 experts.

0

5 technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

5 technieken voor datagedreven en resultaatgerichte marketing anno 2020

“Datagedreven marketing maakte een verbazingwekkende groei door. Wat tien jaar geleden nog onmogelijk leek, is inmiddels gemeengoed. Het dynamische karakter van het vak vereist dat jij als marketeer continu op de hoogte bent én blijft van de laatste trends en tools.”  Interview met Jaap Jacobs, managing director van Fingerspitz over B2B marketing anno 2020.

0

Het belang van marketplacespecifieke content

Het belang van marketplacespecifieke content

Door te gaan verkopen via marketplaces kun je de omzet van je webwinkel enorm laten groeien. Maar de ene marketplace is de andere niet. Om er echt succesvol mee te zijn heb je dan ook ijzersterke, 'marktetplacespecifieke content' nodig. Dat wil zeggen dat je de content specifiek op maakt maakt voor de verschillende marketplaces waarop je wilt verkopen. Dat klinkt misschien complex en tijdrovend, maar hoe je dat goed aanpakt, laten we in dit interview met Niels Floors van ChannelEngine zien.

1

Hoe maak ik mijn teksten levendig?

https://www.youtube.com/watch?v=tDgze3aQlzY

Op school, leren we vooral om suffe teksten te schrijven. Het goede nieuws is dat je jouw teksten lekker levendig kunt maken door voortaan drie suffe schrijfvormen niet meer te gebruiken. Wil je weten welke drie suffe schrijfvormen dat zijn? Kijk dan snel naar de aflevering van De3.

0

35 content marketing tools: de favorieten van onze experts

35 content marketing tools: de favorieten van onze experts

Ben je een marketeer? Dan ben je waarschijnlijk - net zoals ik - dol op tools. Handige tools die jou en je marketing team tijd en geld besparen, de kwaliteit van je werk verbeteren en nieuwe inzichten opleveren. Zelf werk ik met een flink aantal tools, maar ik was ook heel benieuwd naar de tools die mijn mede-marketeers gebruiken. Daarom vroeg ik ze naar hun favorieten. Deze uitgebreide lijst van 35 content marketing tools is het resultaat.

0