johnnyloco.nl

Johnny Loco schreef een pitch uit voor de realisatie van een nieuw online platform met webshop. Uit een long list van 10 landelijke internetbureaus viel de keuze uiteindelijk op Mediaweb.

Relaxte levenshouding

Het lifestyle merk Johnny Loco, bekend van hippe, kleurige beach cruisers, wil een online platform creëren voor mensen die een succesvolle carrière combineren met een relaxte levenshouding. Mensen die kunnen genieten van kleine momentjes en de mooie dingen in het leven.

johnnyloco shop 600

Content first

Marketing manager van Johnny Loco Raymon van der Kruijff: “we nodigden bewust een mix van grote, gevestigde namen en kleinere, creatieve spelers uit, want we wilden vooral worden verrast.” Uiteindelijk viel de keuze op Mediaweb.

Mediaweb verraste ons met een concept waaruit bleek dat ze onze vraag het beste hadden begrepen”, aldus Van der Kruijff. “Ze kozen voor een sterke ‘content first’ invalshoek. Het door Mediaweb bedachte concept ‘Living Loco’ draait om het helpen van mensen die de Johnny Loco lifestyle willen leven.”

Living Loco helpt je te reflecteren, te relaxen en te genieten van het dagelijkse leven.

‘Living Loco’

In het nieuwe platform van Johhny Loco staat de redactionele inhoud dan ook voorop. De webshop is daar naadloos in verweven. “Mensen krijgen tegenwoordig 9 keer zoveel informatie voor hun kiezen als 5 jaar geleden”, legt Eric van Hall, eigenaar van Mediaweb, uit. “Maar we hebben nog steeds maar 24 uur in een etmaal. Daarom zijn mensen heel zuinig met waar ze hun aandacht aan geven. Om online succesvol te zijn moet je daarom content publiceren die mensen waardevol vinden. Ze informatie geven waar ze beter van worden en die ze graag willen delen. Gewoon een mooie site die alleen draait om merkbeleving – om ‘zenden’ – werkt niet meer. Daarom bedachten we het concept ‘Living Loco’. Het leven wordt steeds ingewikkelder. Het is moeilijk om een rustmomentje te vinden. Living Loco helpt je te reflecteren, te relaxen en te genieten van het dagelijkse leven.”

living loco screenshot 600

Duurzame Website

De nieuwe website van Johnny Loco is responsive opgezet, zodat hij een goede gebruikerservaring biedt op smartphones, tablets, laptops en desktops. Eric van Hall: “we maken de website bovendien volgens ons principe van ‘De Duurzame Website’. Dat is een website die  zich moeiteloos aanpast aan innovaties, eenvoudig is uit te breiden met nieuwe functies, simpel is aan te passen aan een nieuwe huisstijl. Kortom: een website die toekomstbestendig is.”

Magento & Silverstripe

Bijzonder aan deze website is de vergaande integratie van redactie en e-commerce. De shop draait op het e-commerce platform Magento, terwijl de redactionele content draait binnen het uitermate duurzame Silverstripe platform. Johnny beschikt hierdoor over ‘the best of two worlds’. Een flexibel content platform volledig geïntegreerd met een robuust e-commerce platform. Dankzij deze aanpak kan Johnny Loco de branding optimaal ondersteunen d.m.v. storytelling waarbij het online shoppen als vanzelfsprekend in de website is verwerkt.

Wil je meer weten over onze aanpak en wat die voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan nu contact met ons op.