Eric van Hall

Hoofdredacteur & eigenaar Mediaweb
Passie: Vooruitgang

Mobiel

Hoofdredacteur & eigenaar Mediaweb
Passie: Vooruitgang

Copywriter, webdesigner, online marketer en entrepreneur, Eric helpt merken communiceren sinds 1986. Oorspronkelijk als copywriter en producent/regisseur met zijn AV-productiebedrijf The Box Office.

In 1995 ontdekte hij het World Wide Web en dat veranderde zijn leven. Hij begon internetbureau Mediaweb dat hij verkocht in 2015 om zijn huidige bedrijf te beginnen: CopyRobin. CopyRobin helpt organisaties te communiceren in dit tijdperk van infobesitas. Dat doet CopyRobin door waardevolle geschreven content te produceren.Eric is een van de bekendere Nederlandse bloggers op het gebied van digitale marketing. Zijn artikelen staan op zijn eigen blog mediaweb.nl alsmede bekende, grotere blogs als Emerce waar hij miljoenen page views per jaar genereert. Eric is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, BNR en anderen. Hij geeft workshops over zakelijk bloggen, new school marketing en spreekt regelmatig over online marketing trends. Leer meer over Eric op zijn LinkedIn profielpagina: https://www.linkedin.com/in/ericvvanhall/

Eric is een van de bekendere Nederlandse bloggers op het gebied van digitale marketing. Zijn artikelen staan op zijn eigen blog mediaweb.nl alsmede bekende, grotere blogs als Emerce waar hij miljoenen page views per jaar genereert. Eric is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, BNR en anderen. Hij geeft workshops over zakelijk bloggen, new school marketing en spreekt regelmatig over online marketing trends.

Eric gaf voor klanten van Marktplaats Zakelijk een presentatie over content marketing. Hij had zich goed verdiept in de achtergrond van de deelnemers, en dat was waardevol.

Omdat hij de webwinkels van de deelnemers als voorbeeld gebruikte, werden de adviezen gelijk concreet en konden de ondernemers voor zichzelf snel inschatten wat te doen met de input van de presentatie.

Eric is een overtuigende spreker die op een informele en interactieve wijze kennis overbrengt. Hij zit snel op de golflengte van de deelnemers.

Het energieniveau van de deelnemers was tot aan het einde van de anderhalf uur durende sessie goed.

Ik beveel Eric dan ook van harte aan als spreker over content marketing.

Meer
Anna van Nes
Marketing Manager - Marktplaats.nl

Expertises

Account management, change management, contentstrategie, analytics, informatiearchitectuur, online marketing, mobile marketing, content marketing, e-commerce, m-commerce, social media marketing.

Blogs

Een goede blog schrijven - nee, een fantastische blog - in 17 stappen

Een goede blog schrijven - nee, een fantastische blog - in 17 stappen

Hik je er tegenaan om te (blijven) bloggen? Dat begrijp ik heel goed, want het is nogal een opgave, weet ik ook uit eigen ervaring. Wie heeft, naast al het andere werk dat al op je bordje ligt, in vredesnaam tijd om te bloggen? Maar bloggen levert business op. Het is voor veel bedrijven vandaag de dag dan ook een must. Als je deze 17 stappen volgt, worden jouw blogs niet alleen maar goed - dan worden ze fantastisch.

6
0

Copywriting voor conversational interfaces - een handige introductie

Copywriting voor conversational interfaces - een handige introductie

Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video's en emoji's, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.

11
0

Conversie van je webshop verhogen? 17 tips van e-commerce experts.

Conversie van je webshop verhogen? 17 tips van e-commerce experts.

Ben je steeds op zoek naar manieren om meer bezoekers te converteren tot klanten? Ik ook. Daarom vroeg ik een aantal experts uit mijn netwerk om hun nieuwste inzichten en tips op het gebied van CRO (Conversion Rate Optimization). Het resultaat is dit artikel 17 direct toepasbare tips.

50
6

De belangrijkste succesfactoren bij B2B digital commerce [expertpanel]

De belangrijkste succesfactoren bij B2B digital commerce [expertpanel]

Werk je in een B2B markt? En heb je ervaring met e-commerce? Dan weet je ongetwijfeld dat je e-commerce er niet meer ‘even bij doet’. Je zakelijke klanten verwachten steeds meer het gemak dat ze kennen van consumentenwinkels zoals Coolblue of Zalando. Check daarom nu deze B2B e-commerce tips van ervaren online business managers (o.a. Technische Unie, Mediq, ZAMRO, AkzoNobel, Royal Brinkman, Bavaria en STIHO).

43
0

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit artikel gaat over de toekomst van SEO. Over hoe je een publiek boeit en hoe je een goed verhaal vertelt. Want dat wordt dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker voor de score van je teksten in de zoekresultaten. Een ontwikkeling die me als ervaren copywriter vrolijk stemt. Volg deze 13 tips op en je teksten zullen niet alleen super leesbaar zijn, maar ook nog eens hoog scoren in Google.

58
5