Eric van Hall

Founder & Owner Mediaweb
Passie: Vooruitgang

Mobiel

Founder & Owner Mediaweb
Passie: Vooruitgang

Mijn missie is om het web aangenamer te maken voor zijn gebruikers en meer winstgevend voor website eigenaren.

Daarvoor heb ik De Duurzame Website bedacht. Een nieuwe aanpak die ervoor zorgt dat websites veel langer meegaan. Daarmee besparen we onze opdrachtgevers geld en de bezoekers van hun websites de nodige ergernissen.

Momenteel worden met name de mensen die het web met een smartphone bezoeken slecht bediend. Verreweg de meeste websites zijn ongeschikt voor mobiel gebruik. Daarom richten wij ons met De Duurzame Website ook heel nadrukkelijk op het verbeteren van de gebruikerservaring voor deze snel groeiende groep mensen.

Een bijzondere interesse heb ik voor het nieuwe vakgebied contentstrategie. In februari 2014 haalde ik in dat verband dit certificaat  van Northwestern University via Coursera.

Ik deel mijn kennis elke donderdag via de Mediaweb blog en met grote regelmaat op Emerce.

Mijn boek De Online Marketing Checklist gaat over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online marketing, webdesign, mobiel internet, social media en e-commerce.

Cover kindle deel 1 270

Lees ook dit interview dat Christian Slagter met mij deed en het interview over online marketing voor makelaars dat Danny Verhoeven met me deed.

Als je je krachten wilt bundelen met mij om van het web een betere plek te maken voor alle gebruikers door je eigen web presence te verbeteren, stuur me een bericht en 'let's talk business!'

 

Eric gaf voor klanten van Marktplaats Zakelijk een presentatie over content marketing. Hij had zich goed verdiept in de achtergrond van de deelnemers, en dat was waardevol.

Omdat hij de webwinkels van de deelnemers als voorbeeld gebruikte, werden de adviezen gelijk concreet en konden de ondernemers voor zichzelf snel inschatten wat te doen met de input van de presentatie.

Eric is een overtuigende spreker die op een informele en interactieve wijze kennis overbrengt. Hij zit snel op de golflengte van de deelnemers.

Het energieniveau van de deelnemers was tot aan het einde van de anderhalf uur durende sessie goed.

Ik beveel Eric dan ook van harte aan als spreker over content marketing.

Meer
Anna van Nes
Marketing Manager - Marktplaats.nl

Expertises

Account management, change management, contentstrategie, analytics, informatiearchitectuur, online marketing, mobile marketing, content marketing, e-commerce, m-commerce, social media marketing.

Blogs

Houd je website veilig: 6 nuttige tips

Houd je website veilig: 6 nuttige tips

Elke zomer is het weer raak: duizenden websites worden gehackt door ‘script kiddies’, oftewel jonge gastjes die een beetje kunnen programmeren, die zich blijkbaar vervelen in de vakantieperiode. Zorg daarom dat jouw website veilig is. In dit artikel lees je hoe.

372
0

Zo maak je de perfecte briefing voor een copywriter

Zo maak je de perfecte briefing voor een copywriter

Moet je weleens een briefing maken voor een copywriter? Dan komt deze blogpost je denk ik goed van pas. Want in dit artikel leer je hoe je in een handomdraai een perfecte briefing maakt voor je tekstschrijver. De adviezen die ik geef zijn gebaseerd op mijn 30 jaar praktijkervaring als copywriter en opdrachtgever en de feedback die ik dagelijks ontvang van de klanten en schrijvers van CopyRobin. Lees snel verder.

81
4

Blog promoten: 15 power tips van online marketing experts

Blog promoten: 15 power tips van online marketing experts

Als je blogt, ben je waarschijnlijk net als ik altijd op zoek naar manieren om je artikelen onder de aandacht te krijgen van jouw publiek. Ik vroeg daarom aan de gastbloggers van Mediaweb om hun power tips met ons te delen. Het resultaat lees je hier.

62
0

De Beste Zoekmachine Optimalisatie Tools van 2017

De Beste Zoekmachine Optimalisatie Tools van 2017

Zoekmachine optimalisatie (SEO) voor content marketeers steunt op drie belangrijke pijlers, namelijk on-page SEO, technische SEO en linkbuilding. Voor elk van die pijlers bestaan honderden, misschien wel duizenden tools die je kunnen helpen met het besparen van tijd en het verbeteren van je resultaten. In dit artikel bespreek ik drie bijzonder krachtige, professionele zoekmachine optimalisatie tools. Één voor elke pijler.

107
3

Social selling 2.0 met LinkedIn

Social selling 2.0 met LinkedIn

Heb je het gevoel dat jouw content marketing inspanningen niet genoeg rendement opleveren? Dat de tijd die je erin stopt niet in verhouding staat tot de omzet die het genereert? Dan ben je zeker niet alleen. Ook ik had het gevoel dat ik iets over het hoofd zag bij mijn online marketing aanpak. Maar wat? Social selling 2.0 met LinkedIn dus! Dit is mijn verhaal.

197
4